Terapie pánevního dna

Problematika pánevního dna je stále častěji diskutována.

Dysfunkce pánevního dna se může projevovat různě, a to bolestivou nebo nepravidelnou menstruací, funkční ženskou sterilitou (neplodností), poklesem orgánů pánevního dna, opakovanými potraty, bolestivou kostrčí a bederní páteří, bolestivým pohlavním stykem, anorgasmií (neschopnost dosáhnout orgazmu), močovou nebo fekální inkontinencí (únik moči nebo stolice při kašli, kýchání, smíchu, pohybu, námaze...), retencí moči (nemožnost močit), dále při výhřezech plotének a migrén.

Ve své praxi využívám pro diagnostiku a terapii pánevního dna metodu Rehaspring a metodu Ludmily Mojžíšové. Pomocí těchto metod zjišťuji, zda vaše pánevní dno pracuje správně, jaká je jeho svalová síla, jaká je výdrž kontrakce (stažení) pánevního dna a zda je pánevní dno schopno relaxace. Obě metody rovněž využívám pro uvolnění pánevního dna maminek před porodem.

Na základě vstupního vyšetření pánevního dna, které probíhá per vaginam, tedy přes pochvu, určuji terapii, kterou si následně cvičíte doma v rámci běžných denních aktivit. Efekt terapie se dostavuje, v závislosti na hodnotách vstupního vyšetření, do několika týdnů až měsíců.

Úspěšnost léčby metodou Ludmily Mojžíšové u žen s neplodností je 30-33%, u žen s absencí menstruačního cyklu 60%, u lidí s bolestí páteře 70-80%, u žen s inkontinencí 100%.

Chci se objednat

Mgr. Lucie Antošíková

lucie.antosikova@post.cz

Nákupní centrum Bohemia (2. patro)